', 'auto'); ga('send', 'pageview');

Konferansier/Forelesere

Konferansier og leder av debatten

Erik Wold

Erik Wold ledet i fire år Norges mest sette TV-debattprogram Debatten på NRK1. Han var ansatt i NRK fra 1990 til 2014. Han har vært journalist, vaktsjef og programleder for Dagsrevyen, samt programleder for en rekke profilerte programmer som Dagsnytt Atten, Morgennytt, Frokost-TV, Standpunkt, Aktuelt og RedaksjonEN. Han har ledet mange store direktesendinger i forbindelse med valg og nasjonale og internasjonale begivenheter.

Forelesere

Andreas Halse

Bystyrerepresentant i Oslo, AP

Johan Granlund

Johan Granlund er sivilingeinør  i veibygging og har spesialisert seg på analyse av kjørekomfort og trafikksikkerhet knyttet til vegutforming og veibanen. Han er en av forfatterne av Asfaltboken og har skrevet en rekke artikler i vitenskapelige tidsskrifter og i fagpressen i automotive engineering, transport og vei og flyplass engineering.

Johan er en internasjonalt konsulent brukt både i Finland, Norge, Danmark, Storbritannia og medvirket som rådgiver i EU-Russland Kolarctic-prosjektet for sikrere gods- og vogntogtransport i Barentsregionen.

Göran Fredriksson

Göran Fredriksson er sivil ingeniør og har sin bakgrunn fra internasjonal produksjon. Startet i bransjen i 2000 som administrerende direktør i Asoma som produserte, utviklet og monterte vei- og brurekkverk. Valgt som selvstendige representanter for to bransjeforeninger, 2004 svenske vei og bro rekkverk Association, SVBRF og siden 2014 også den svenske bransjeorganisasjonen for sikrere veiarbeidsplasser, SBSV.

Göran har deltatt i forskning og utviklingsprosjekt med det svenske Trafikverket og designet og utviklet opplæringsprogrammer for folk som arbeider på ulike måter med kjøretøy sikkerhetssystemer både i Sverige og Norge. Gjennomført en rekke kurs i rekkverksfaget, både teori og praksis.

Marte Granden

Marte Granden er sivilingeniør innen veg og transport fra NTNU. Hun skrev masteroppgave i 2013 om hvilke påvirkninger rekkverk har for drift og vedlikehold av veier.
Marte jobber som rådgivende ingeniør i ViaNova Plan og Trafikk AS innenfor drift/vedlikehold/rehabilitering og veiteknologi.

Morten Hansen
Morten Hansen er generalsekretær i Norsk Motorcykkel Union (NMCU) og har jobbet med MC-sikkerhet, både nasjonalt og internasjonalt, i mer enn 25 år. I 2017 ble han tildelt Trygg Trafikks gullnål.